
|
We gaan verder met de hap uit
het hoogteroer. Het knippen in de plaat gaat vrij goed, behalve aan
de acherkant waar de beplating gebogen is. Hier zagen we de skin in
en dan knippen we voorzichting een beginnetje.
|
En waar gewerkt wordt
vallen aluminium snippers. Toch maar even met de bezem door de
werkplaats. Dan zijn we ook gelijk af van de popnagelsteeltjes (3x
woordwaarde) |
|

|
We moeten 2 [mm] van de rib
afblijven en het is ietsjes meer. Dus het laatste eindje wordt
weggevijld, hebben we meteen een mooie afwerking. Gelukkig is het
aluminium zo weg. Daarna even met scotch brite en de afwerking is
goed.
|
Dit moet het eindresultaat dus
zijn. Een mooie hap eruit voor het richtingsroer. De
volgende stap is om de electrische trim te installeren. We hebben 2
weken geleden gekozen om de trim _in_ het hoogteroer te maken in
plaats van erachter. Dit staat wel net zo mooi. De delen zijn
besteld maar zijn nog niet binnen van de leverancier. We willen dus
ook nog niet beginnen met het zagen van het gat voor de delen. Eerst
kijken wat we binnen krijgen en dan pas zagen. De beschrijving zal
wel kloppen, maar stel dat het niet zo is...... |
|
|
.... dus is het tijd voor een
motivatiefoto. Het hoogteroer hangen we in de stabilizer en het rudder
cleco-en we weer in elkaar en zetten alles neer zoals het hoort. Het
ziet er wel erg kewl uit als je alles zo bij elkaar ziet. En dan te
bedenken dat je dat straks achter je hebt zitten.....
Afijn, genoeg gemijmerd, de
delen van tafel af en terug naar de rechter vleugel, werk zat.
|
Na wat prive en zakelijke
beslommerigen gaan we weer verder. Voordat we de tafel hebben
opgeruimd en de vleugel op tafel hebben liggen is het 3 uur - ons
bezoek komt. Er is weer een enthousiasteling die ons werk wil
aanschouwen. Na een kopje koffie (met lekkere koeken van het bezoek)
laten we zoveel mogelijk zien van de kit en het bouwen. En daarna
babbelen we nog even over het vliegen, daar raak je nooit over
uitgepraat.
Maar ondertussen is de tijd
verstreken en het is het tijd om op te ruimen. De spanbanden hangen
ondertussen aan de muur en alle ondersteuningsblokjes hebben ook een
plaats gevonden aan de wand. Het begint nu toch wel echt een
vliegtuigwerkplaats te lijken.
De rechter vleugel komt de
volgende keer aan de beurt....
|
|