Terug

20030130 - Passen en meten

vandaag: 3 uur - totaal: 166 uur

Ja lieve kijkbuiskinderen, we zijn er weer. We hadden dinsdagavond willen bouwen, maar degene met de sleutel op zak (van de hal) moest overwerken (het vliegtuig moet tenslotte ook betaald worden), dus hebben we besloten de donderdagavond maar te pakken als bouwavond.

We zijn maar begonnen met een iets langere koffiesessie. Bertil was in Belgie geweest en had allerlei leuke folders meegenomen. Toen we een beetje bijgepraat waren, was het ook tijd om aan het werk te gaan.

Als eerste loopt Hans naar de stabilizer om het te bewonderen. Gelukkig is Hans er ook tevreden over, dus we kunnen verder met het hoogteroer.

 

De pianoscharnier zetten we weer in de stabilizer met wat cleco's. Het hoogteroer is ook weer in elkaar gezet met cleco's (tot vandaag gebruikten we alleen de beplating om een beetje te kijken). 

We leggen het hoogteroer en kijken of het een beetje past. We hebben de bovenplaat van het hoogteroer ook vastegezet met 2 cleco's, om toch een beetje stevigheid te krijgen. Anders kun je bijna niet meten.

Na wat meetwerk en overleggen, komen we tot de conclusie dat de fairings (de witte "sierstrippen") toch nog iets te ver oversteken. Het hoogteroer loopt iets aan tegen de fairing.

Dus nogmaals met het schuurpapier erbij en het laatste stukje wegwerken.

Zaterdag gaan we verder met het hoogteroer.

Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl