Terug

20030123 - De stabilizer 6

vandaag: 3 uur - totaal: 155 uur

We hebben alle cleco's weer uit de stabilizer gehaald, de pianoscharnier eruit en nu moeten we alle gaten die we net geboord hebben weer ontbramen. Gelukkig zijn het niet zo veel gaten, dus na een kwartiertje zijn we klaar.

 

Gekken en dwazen schrijven op deuren en in stabilizers. Natuurlijk moeten onze namen nog even in het onderdeel staan, samen met de datum.

We zetten de hele stabilizer weer vast met cleco's. We kunnen nog niet poppen omdat we voor de kunststof tip ook nog moeten boren en als de stabilizer dicht zit, kunnen we niet alle gaten ontbramen.

Zoals gezegd, het volgende punt in de kunststof tip aan het einde van de vleugel. De rechter tip is een beetje te klein. Hij heeft gedrukt in de linker tip gezeten tijdens het transport, en is daardoor een beetje gevormd. Zo is het niet netjes aan de stabilizer te boren.

We maken 5 blokjes die iets smaller zijn dan de stabilizer (de dikte van de tip moet je meerekenen) en de tip past nu perfect in de stabilizer!

We drukken de tip voor in de radius en boren de tip vast aan de stabilizer. Het maakt een heel verschil of je wel of geen tip hebt. Dit maakt de stabilizer wel af.

Als laatste vandaag vijlen we nog iets af van het stukje aluminium dat achter in de tip komt. Het kan niet helemaal in de tip gedrukt worden, maar met een mooie radius aan de achterkant (rechts op foto) pas het perfect.

We hopen dat de volgende keer de stabilizer echt af is...

Terug

 

Commentaar: info@mijnvliegtuig.nl