
|
Met de vleugel zitten we even
vast op dit moment omdat we niet precies kunnen uitvinden waar en
hoe de wingtank gemonteerd moet worden. Maar gelukkig hebben we werk
genoeg, we hoeven niet stil te zitten.
We pakken de delen van de
stabilizer die nu mooi in het zinkchromaat zetten. Eerst zetten we
alle onderdelen weer in elkaar met cleco's. Als we zeker zijn dat
alles weer op de goede plek zit, kunnen we poppen.
|
De compressor wordt
aangeslingerd en de pneumatische popnageltang aangesloten. Gaatje
voor gaatje wordt gepopt en het ziet er goed uit. De pnuematische
popnageltang is een uitkomst. We doen ongeveer 10 [s] over 1
popnagel. In het begin
zagen we nog wel op tegen het poppen, maar het stelt niks voor. Alle
gaten zijn geboord en zitten op de juiste positie, dus je hoeft niet
echt na te denken. De meeste tijd gaat zitten in het uitvogelen hoe
iets moet en het aftekenen van de delen. |
|
|
Na een 20 minuten poppen is de
vloer bezaaid met popnagelsteeltjes. Geeft in ieder geval het idee
dat je wat gedaan hebt. |
Nu alles gepopt is even de
stabilizer beplating ophalen en kijken of het een beetje past en
proeven hoe het eruit ziet als alles klaar is. Tot zover ziet het er
goed uit. |
|
|
Er steken twee
bevestigingspunten door de beplating heen, dus daar moet een gat
voor gemaakt worden. Met het geraamte op de beplating kunnen we
aangeven waar de gaten gemaakt moeten worden.
|
Daarna kunnen we met de dremel
de gaten slijpen en de finishing touch is natuurlijk het netjes
bijvijlen van de gaten.
|
|
|
Vervolgens moet er op de
buitenkant van de skin weer worden aangegeven waar de ribben komen,
zodat we de plaat kunnen doorboren en dan meteen precies in het
midden van een rib uitkomen.
Hier stoppen we voor vandaag.
Morgen gaan we proberen de skin er op vast te zetten...
|