
|
Het is weer tijd om wat delen
in de ZinkChromaat te zetten. Hans offert zich weer op (zijn jas
kleurt ook het best bij de ZinkChromaat). We gebruiken nu iets
minder verdunner waardoor het spul beter is op te brengen en het de
kleur krijgt welke de, door de frabriek, in elkaar gezette delen ook
hebben.
|
We halen de plakbandjes van de
ribben en gaan eens kijken hoe het nu echt in elkaar moet. We hebben
geen handleiding zoals bij de andere delen die we tot nu toe in
elkaar hebben gezet, dus alles gaat nu vanaf tekening. Het is soms
zoeken, maar we komen er uit. Nadat
we de tekeningen hebben gelezen en een plan van aanpak hebben
gemaakt, beginnen we met het boren. |
|
|
De ribben moeten rechts op de
hoofdligger zitten, omdat anders de beplating er niet netjes op kan.
Het is een heel afmeetwerk, maar na twee ribben heb je er al
handigheid in. De gaten
in de hoofdligger zijn al voorgeboord, dus dat bespaart veel
gepuzzel. |
De eerste ribben (1 voor en 1
achter) zitten er aan. De Zodiac heeft een redelijk dikke vleugel,
wat als voordeel heeft dat je er veel bagage in kwijt kunt. |
|
|
Nu alle ribben eraan zitten is
het tijd voor de achterste ligger. Ook hier is wat aftekenwerk mee
gemoeid, maar alles gaat nog steeds voorspoedig.
|
Op het einde van de vleugel (bij
de cockpit zijde) moet een verbindsstuk komen met de romp. Dit stukje
(op de foto aan het einde van de ligger) wordt vastgehouden met 20
popnagels. Dat zit dus wel stevig vast.
Het is tijd om het oude jaar uit
te luiden - volgend jaar gaan we weer verder.
|
|