Terug
20021223 -
Rudder en stabilizer
vandaag: 7 uur - totaal:
77 uur
We beginnen met het bijslijpen
van de noseskin. De noseskin is langer dan nodig (wat handig is bij
montage), dus vanaf de gaatjes zetten we een lijn op 10 [mm] en
slijpen het overbodige eraf.
Het slijpen gaat goed, alleen vreet de noseskin slijpschijfjes. Op 1
kant verdoe je minimaal 1 slijpschijf (zie rechtsonder voor en na
het slijpen). Vervolgens
de braampjes eraf halen en de noseskin is klaar om gemonteerd te
worden. |
|
|
Nadat we de noseskin los om het rudder geplaatst
hebben, komt geen enkel geboord gaatje meer overeen. Heel raar - we
hebben toch niks fout gedaan....
Nee, gelukkig niet, het blijkt alleen dat je het rudder goed moet
neerleggen (zoals in de beschrijving en zoals we ook geboord hadden)
anders zit er een twist in en passen de gaten niet.
Nu het rudder goed ligt is de noseskin zo
gemonteerd. Het lijkt net echt als je het zo ziet.
|
We gaan weer verder met de
stabilizer omdat we bij het rudder niet meer verder kunnen. De
ribben moeten aan de rear spar gemaakt worden. Na enig meetwerk en
gepruts mag het eindresultaat er toch zijn - de ribben zitten netjes
tussen de front en rear spar.
We kunnen verder met de
end-ribs.
|
|
|
Een uurtje verder zitten de
end ribs ook op hun plaats. Als je de stabilizer zo ziet liggen is
het een best groot ding. Maar het schiet goed op dus we hebben alle
goede hoop dat we dit tot een goed einde brengen.
Het is vakantie, dus morgen
gaat het weer verder...
|
Terug
|